Les notícies són importants i Facebook ho sap

En una era digital en què les notícies ja no estan monopolitzades pels grans mitjans de comunicació mundials que fa uns anys les distribuïen i gairebé les creaven, l‘usuari s’atabala amb tanta informació. Obres el Twitter i hi ha gent que t’intenta informar sobre mil temes diferents i de mil maneres diferents, llegeixes el diari digital i tot són pàgines plenes de notícies acabades de produir-se, breaking news en diríem, obres el Facebook i tornes a trobar-te les mateixes notícies que abans havies llegit a Twitter, Reddit i els blogs.

No seria millor informar puntualment dels temes que realment interessen a l’usuari? És per això que Yahoo va comprar Summly, una aplicació desenvolupada per un adolescent que permetia resumir l’actualitat diària fàcilment. Mesos més tard, al 2014, van presentar Yahoo News Digest, una altra aplicació que recopilaba les notícies més destacades del dia perquè ho pugiessis consultar diverses vegades al dia, com si fossin edicions d’un rotatiu. També va funcionar prou bé Circa, una app similar a la de Yahoo dividida per temes que podies seguir si t’interessa la notícia, notificacions push per a les notícies d’última hora i una presentació de les notícies molt visual que recull les informacions de diverses fonts i ho acompanya amb cites, fotos, vídeos i fins i tot gràfics.

Com hem vist, el món de les aplicacions de la informació va més enllà de simples finestres als articles que X mitjà publica a la web. Són noves maneres de presentar la informació i, sobretot, de comunicar al l’usuari, el consumidor d’aquests continguts, que n’hi ha de nova. Flipboard estaria innovant en el primer camp, el de la presentació de la informació. En canvi, Yahoo i Circa ho estarien fent en el segon. Facebook va presentar fa un parell d’anys Paper, una nova aplicació de moment exclusiva d’iOS que es quedaria entremig.

Els que el van provar diuen que l’experiència és molt millor que la de l’aplicació oficial normal de Facebook. Utilitzant fotos grans i gestos pots assabentar-te del que passa al teu compte de Facebook, però la xarxa social no només s’ha centrat en els amics aquí sinó també en les notícies. Com a Circa, pots seguir diferents temes segons els teus interessos (no aniran pas malament per a la base de dades de Facebook per vendre anuncis) tot i que no és tan concreta com altres competidors. Si més no, demostra que la companyia de Mark Zuckerberg vol anar més enllà de les fotos dels amics i la missatgeria instantània, però allà no estarà sola. L’espera Google, Twitter, Yahoo i encara se n’hi han de sumar.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *