Encara que va ser i és un tema molt rellevant, hi ha persones que no tenen el coneixement del que és un algoritme i quina és la seva funció i més en el cas de l’algoritme de Google.
Que és un algoritme?
Explicant-ho senzillament un algoritme és una fórmula, un conjunt ordenat d’operacions sistemàtiques que permet fer un càlcul i aconseguir trobar la solució d’un problema; funciona amb codis que processen la informació per arribar a un resultat específic.
En general, els algoritmes s’utilitzen per resoldre problemes estàtics, en els quals les dades d’entrada i sortida es coneixen i no es modifiquen en el temps.
Per exemple, els algoritmes ens poden ajudar a situar-nos en un mapa, trobar una feina, o el que se’ns passi. Són, per tant, la base de la programació informàtica i la clau de l’èxit d’empreses com Google.
L’algoritme de Google consisteix en una gran sèrie d’operacions sistemàtiques de càlcul que fa servir el cercador de Google per determinar la rellevància d’un lloc web per a una determinada cerca.
Com funciona?
El SEO és una sèrie d’estratègies que seguim per adaptar-nos a aquest algoritme i que, d’aquesta manera, nostre contingut posicioni millor.
Per entendre com funciona podem comparar la xarxa amb una biblioteca, on cada lloc pot ser comparat amb un llibre i cada pàgina web, amb un capítol. Tot aquest material ha de ser classificat i organitzat perquè quan algú faci una recerca pugui trobar amb facilitat el contingut que desitja.
Les encarregades d’aquesta tasca són unes “aranyes” robots. Aquestes “aranyes” analitzen i classifiquen tot el contingut del web definint la seva qualitat i importància, això determinarà la posició en la qual els continguts apareixeran en els resultats d’una recerca.
L’algoritme es classifica en tres etapes: Rastreig, indexació i classificació.
- Rastreig: la primera etapa és el rastreig de l’contingut. És el procés pel qual els robots identifiquen les pàgines web per posteriorment organitzar-les.
- Indexació: la segona etapa és la de la indexació. Aquí les “aranyes” inclouen les pàgines web en l’índex de l’motor de cerca.
- Classificació: aquesta és l’última etapa, aquí l’algoritme decideix la importància d’un contingut dins de l’context de cerca. D’acord amb la classificació de la pàgina web serà escollida la seva posició on apareixerà en el resultat. És en aquesta etapa quan el cercador determina l’ordre en què es mostraran els resultats de la cerca.
És important ressaltar que el contingut a Internet és bastant dinàmic, per tant, la feina de classificació és actualitzat constantment. És per això que mantenir actualitzats els continguts és summament important.
Com hem pogut veure, els algoritmes estan canviant constantment amb l’objectiu de millorar la experiència de l’usuari i és això que s’ha de tenir en compte a l’crear una nova pàgina web.
A l’entendre els algoritmes dels cercadors, principalment de Google ja que és el responsable per la major quantitat de trànsit a la web, es pot crear un contingut a la mesura, augmentant les probabilitats que aquest aparegui entre els primers resultats d’una recerca.